week 1 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van mike peetoom - WaarBenJij.nu week 1 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van mike peetoom - WaarBenJij.nu

week 1

Door: mikepeetoom

Blijf op de hoogte en volg mike

26 November 2010 | Gambia, Banjul

We beginnen bij de vlucht eerste keer dat ik heb gevlogen.
Was een erg leuke ervaring vooral opstijgen en landen de rest was eigenlijk best saai.
Was een goede vlucht, we gingen van Amsterdam (Shiphol) naar Farro (Portugal) en dan door naar Banjul (Gambia).
Was allemaal erg goed verlopen.
Bij aankomst in Banjul hadden Nik en ik verwacht dat Nel Bus van stichting June ons wel op zou komen halen maar die was nergens te zien.
Dus hebben we een taxi genomen naar Kolloli.
Waar we naar het Senegambia hotel gingen waar Nik zijn vader Frans verblijft.
Daar hebben we Sandra ontmoet Frans vrouw en Soleman (Benjamin) het suiker kindje van Frans en Sandra.
Toen hebben we de mensen van ons eigen appartement gebeld om ons te komen ophalen want wij konden het niet vinden.
Na een tijd aan de telefoon te zijn geweest kwamen ze ons eindelijk ophalen.
We vroegen of Soleman mee mocht met ons naar het appartement.
Maar dat wouden ze niet hebben dus wij hadden al een beetje het vermoeden dat er iets niet helemaal 100 was, dus hebben we gezegd dat we wel iets anders zouden zoeken .
Soleman heeft ons geholpen met het zoeken van een nieuw appartement Sky Motel.
Daar hadden we geboekt voor 1 week want hij was vrij prijzig.
En we hadden geen keuken of koelkast.
Nadat we alles hadden uitgepakt zijn we met Frans en Sandra gaan eten bij Yasmina een restaurant in Kolloli.
Na het eten heeft Soleman ons mee genomen naar een regeaparty in Lama Lama’s (Bakou).
Je merkte al meteen dat iedereen hier iets van je moest en je moest ook erg oppassen dat je zakken niet werden gerold een jonge bij de ingang bood ons ook ze zus aan om even een gezellig avondje mee te hebben maar dat hadden we liever niet.
Na flink feesten zijn we terug gereden in een taxi naar ons appartement en hebben we daar verder ons roes uitgeslapen.

Voordat we aan het werk moesten hadden we nog een week vrij gekregen van Nel.
Dus zijn we met Soleman opstap geweest en die heeft ons heel Kolloli en Bakou laten zien.
Het was echt ongelofelijk warm vooral als je net uit Nederland kwam waar het nu waarschijnlijk vrij koud is.
We zijn ook langs Soleman’s compound geweest in Bakou.
Waar de armoe duidelijk is te merken.
Later op deze dag hebben we nog wat boodschapen gedaan in de locale supermarkt.
En zijn we nog even naar het Senegambia Beach Hotel geweest waar we even heerlijk aan het strand hebben gelegen en in zwembad hebben gezwommen.
Het valt wel op dat je als blanken over gewoon zomaar door kan lopen zonder problemen.
S’avonds heeft Soleman ons weer meegenomen naar een feest in Bakou.
Overal hier vragen ze hoe het met je gaat of je iets nodig heb en hoe je vakantie verloopt.
Maar de meeste mensen zijn niet te vertrouwen en willen het liefst zoveel mogelijk geld van je af troggelen.
Volgende week gaan we beginnen met werken aan de school.
Nel heeft ons al voorgesteld aan de hele stichting June.
Meneer Seku Meneer Basidy en meneer Boto.
We hebben zelf ook twee Gambiaanse namen gekregen Nik heet Bouba dat betekent volgens mij knappe jonge en mij naam is Keba Dat betekent grote sterke jongen maar het kan ook andersom zijn
dit was het verslag voor deze week volgende week ga ik het hebben over de school en nog veel meer andere interessante dingen.
Groeten uit Gambia!!!!

foto's staan op me hyves want daar kan ik ze in een keer uploaden en hier moet het stuk voor stuk.

• 27 November 2010 - 23:21

Schoonmama:

Hee Mike ,

Leuk verslag , we kijken uit naar de rest . We zijn wel een beetje jaloers op de temperatuur bij jou , hier is het bitter koud ! Dewi houdt zich goed , ze mist je natuurlijk wel maar stopt haar tijd nu wat meer in ons .
    Ook je foto"s geven een goede indruk , blijf er nog veel maken .

Groetjes van ons en veel plezier .

• 28 November 2010 - 14:14

Nico, Anja En Bart:

He Keba,

leuk weer iets van je te horen.
    Lekker man dat je eerst een week kan genieten van de omgeving.
    Pas wel op met verbrenden hoor
    Het is hier koud. het vriest 'snachts en er wordt sneeuw verwacht.
    Zeevogels 5 was al afgekeurd

• 28 November 2010 - 18:14

Arno:

hee mike!

Leuk verslag. Wel vet daar denk hier is het -4 dus je mist niks
    succes man

• 28 November 2010 - 19:38

Nick:

Wow, wat een geweldige verhalen. Ziet er goed uit op die foto's. Je stond er alleen zelf niet op Keba! Leuk mailtje ook :). Pils 65 cent? Chill! Pa en ma zijn trouwens net weer terug uit Terschelling. Ik had ze vlak voordat ze weg gingen verteld dat je had geschreven, dus moesten ze op het laatste moment die comp (Harry) aanzetten. Spreek je snel!

Groetjes van het thuisfront.

• 30 November 2010 - 20:29

Mirjam:

he mike
    leuk om je verhaal te lezen.maare zet jezelf ook ff op de foto zit ik 120 foto"s te bekijken sta jij nergens op.hahaha
    nou lieve neef doe rustig aan .xxxx

• 03 December 2010 - 17:47

Nel Bus:

Hey Mike en Nik
    Moet je ook maar weten dat ze die dag komen, ik had niks meer van jullie gehoord.
    Groetjes van Nel Bus.