9e weekverslag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van mike peetoom - WaarBenJij.nu 9e weekverslag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van mike peetoom - WaarBenJij.nu

9e weekverslag

Door: mikepeetoom

Blijf op de hoogte en volg mike

19 Januari 2011 | Gambia, Banjul

Goede dag dames en heren het is weer tijd voor een nieuw verhaaltje van Nik en Mike oftewel Buba en Kebba.

We hebben nog een weekje te gaan en de tijd gaat al aardig rap, net zo als het werk.
Al onze gambiaanse vrienden zien erg op tegen volgende week woensdag.
Ik heb aan de ene kant wel zin om weer naar huis te gaan maar aan de andere kant zou ik nog wel even willen blijven omdat er nog zoveel meer dingen te beleven zijn hier in dit land.

Het werk schiet ook al erg goed op.
Donderdag na de naamceremonie hadden we vrij gekregen dus hebben we goed uitgeslapen en was de bedoeling om weer naar het strand te gaan.
Aangezien het hier de laatste tijd behoorlijk bewolkt is geweest waren we met het strand al gouw klaar na de waterpolo zijn we weg gegaan.
En zijn we opzoek gegaan naar souvenirs.
We zijn al behoorlijk geslaagd al zeg ik het zelf.

Vrijdag waren we eigenlijk van plan om naar school te gaan om te sporten.
Dus we zijn vroeg opgestaan en we waren er helemaal klaar voor.
Het gebeurde wel eens vaker dat Boto een beetje te laat was.
Maar vandaag was hij wel erg laat we besloten maar om hem te bellen.
En hij kwam met het nieuws dat hij ons niet kwam ophalen en hij was het helemaal vergeten.
Dus hebben we maar weer precies hetzelfde gedaan als de dag ervoor.
Op zaterdag moesten we wel werken en Boto kwam ook egt opdagen.
We gingen beginnen met het verven van de deuren en de nieuwe muren.
Het moest allemaal gebeuren met olie verf wat erg moeilijk van je handen en kleren afgaat.
En ik ken mezelf dus ik had me oudste en kloffiej aangetrokken en ben daar mee te werk gaan.
Ik hield het nog aardig schoon al zeg ik het zelf.
Alle deuren moesten rood worden geschilderd en de spijlen moesten zwart worden.
Verder hebben we de muren zwart geschilderd aan de onderkant en verder wit.
Na het schilderen zijn we weer naar Boto’s huis gegaan om te eten.
Zondag hadden we weer een vrije dag gekregen en maandag moesten we weer aan de bak.
Maandag hebben we de Waterborden van het dak geschilderd.
Het was eigenlijk de bedoeling dat we hiervoor een ladder gingen maken en ze op die manier gingen verven.
Maar onze grote vriend Saiku had een beter idee.
Niet egt arbeid’s geschikt maar het werkte wel.
De bedoeling was om op de muur te gaan staan naast de school en zo te schilderen.
Het eerste gedeelte had je nog wat hou vast maar later moest je egt balanceren op je voeten.
De hoge gedeeltes kwamen we niet bij dus hadden we ons kwast aan een stok gebonden en hebben we op die manier geschilderd egt weer op ze gambiaans en aardig acrobatisch.
Is wel erg mooi geworden.
Toen dat allemaal voor elkaar was zijn we verder gegaan met het schilderen van de deuren.
Het werk zit er bijna allemaal op en we moeten zaterdag de laatste dingen doen de finishing touch.
En dan zijn we klaar met alles.

Woensdag zijn we nog even met saikou zijn zoon naar ze werk geweest hij werkt in een medische kliniek in Brufut.
Zijn naam is ook Kebba Jawarra dus ik ben naar hem vernoemd.
Na deze ervaring hebben we nog even chicken jazza gegeten (erg lekker).
En zijn we naar de craftmarket geweest om on africaanse kleding op te halen die ze speciaal voor ons hadden gemaakt.
Het moment dat we met die kleding aan over de drukke toeristen straten liepen zaten de blanke ons allemaal vreemd aan te kijken en alle gambianen waren aan het juichen en konden het erg waarderen.
Deze 9e week zit er ook alweer op en er zijn nog 6 dagen te gaan.
Het gaat erg snel dus we zullen nog even lekker van het zonnetje genieten want als we terug komen zit de kou weer op ons te wachten

Dit is het laatste verslag dat ik in Gambia zal schrijven.
De volgende zal waarschijnlijk in het vliegtuig onderweg naar huis zijn.
Dus ik zie jullie allemaal snel weer en ik hoop dat jullie van mij verslagen en ervaringen hebben genoten.

Groeten uit Gambia!!!!

• 20 Januari 2011 - 17:22

Rony:

Nou wordt tijd dat je weer thuiskomt hoor! De pils staat al koud!

• 20 Januari 2011 - 18:09

Nico, Anja En Bart:

He maat,

goed verslag weer.
    Wij tellen de dagen ook af om je weer thuis te zien.
    Thuis hebben ze misschien ook wel wat klussen voor je. Je hebt nu Gambiaanse
    ervaring...

Wij wensen je een goede thuisreis
    en tot Woensdag

• 20 Januari 2011 - 19:00

Arno:

heee

Nog weekje en dan weer koude nederland. Goede treug reis man

tot snel.

• 20 Januari 2011 - 21:01

Mirjam:

he mike
    nog 6 dagen
    lekker man
    kan niet wachten om je een lekkere knuffel te geven.we wensen je nog een paar mooie dagen in gambia.en hopen dat je een goede vlucht terug hebt.
    tot snel xxxxxxxxx

• 21 Januari 2011 - 18:45

Je Moeder:

Lieve Mike
    Wat hoor ik nu weer alweer malaria
    jij houd het wel afwisselend en spannend zo
    Gelukkig ben je over een paar dagen weer thuis
    En kan ik weer even lekker over je moederen,maar daar zit je misschien niet meer op te wachten na zoveel weken te zijn weg geweest
    Mike neem goed je medicijnen in.
    Ik lees in je verslag dat je goed kan schilderen, nou de trap moet nog geschilderd worden misschien een leuke uitdaging.
    Mike ik wens je een goede terug reis
    en tot woensdag
    Dikke kus van je moeder

• 24 Januari 2011 - 18:17

Rowan:

MORGENAVOND JAAA EINDELIJK :D

• 25 Januari 2011 - 19:58

Martin Stoop:

Als het goed is, ga je nu het vliegtuig in of sta op de rand daarvan. Ik wens je een hele goede vlucht. Niet gaan internetten in dat vliegtuig want ik wil je heelhuids terug hebben. Want jou kennende gaat dat hele besturingsapparaat op hol. Je kan al niet fietsen, laat staan vliegen.
    Van Kebba naar Mike. Er zit een oceaan van verschil tussen. Of toch niet? Tot snel.