10e weekverslag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van mike peetoom - WaarBenJij.nu 10e weekverslag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van mike peetoom - WaarBenJij.nu

10e weekverslag

Door: mikepeetoom

Blijf op de hoogte en volg mike

29 Januari 2011 | Gambia, Banjul

29-01-2011

VRAGEN CONTACT

Hoe is de terugvlucht verlopen? Ben je blij dat je thuis bent? (hoe was de ontvangst op Schiphol bijvoorbeeld?)

De terugvlucht is erg goed gegaan klein beetje turbelentie deze keer maar voor de rest viel alles mee.
Eenmaal aangekomen bij schiphol stonden me moeder me vader me broer me zusje me vriendin en me schoonbroer op me te wachten met een groot spandoek waar op stond
WELKOM MIKE/KEBA EINDELIJK WEER THUIS
Voor nik stonden een paar vrienden ze moeder en ze broertje te wachten
Ik was als eerst door de douane gegaan maar nik kwam er niet doorheen omdat hij ze paspoort kwijt was.
Maar we waren allebei vergeten dat hij ze paspoort bij mij in de tas had gedaan dus toen ik al buiten bij de tassen band stond.
Moest nik nog even wachten uiteindelijk alles weer goed verlopen.
Buiten liep je wel tegen een muur van kou aan waar ik nog steeds even aan moet wenen.

Dat is weer wennen in Nederland. Kijk je nu anders tegen alle luxe aan in Nederland?

Ja ik kijk zeker anders tegen de luxe aan en ik was zooo blij dat ik eindelijk weer onder een warme douche stond.
En in me eigen bedje met me vriendin naast me in plaats van nik lag.
Maar ik denk dat je wel weer snel met de Nederlandse routine mee ga maar gambia blijft toch wel altijd bij me dat kunnen ze me niet meer afpakken.

Nog aparte dingen meegemaakt de laatste week?

Aan het eind voelde ik me weer niet zo best dus ben ik weer naar de kliniek geweest en daar constateerde ze dat ik weer malaria heb dus ik ben terug gekomen met malaria helaas thuis meteen bloed laten prikken en kijken hoe het allemaal verder gaat.
Bij vertrek daar moesten een heleboel mensen huilen dus hebben we zelf ook wel even een traantje weg gepinkt.
Zo kan je wel zien dat die mensen ons egt hebben gewaardeerd.

Hoe is het uiteindelijk afgelopen met Souleman? (hebben jullie die links laten liggen halverwege?; laatste weken stond er niks meer over hem in je verslagen)

Ja van Souleman hebben we de laatste maand niks meer gehoord hij heeft ons wel 150 euro terug betaald maar dat was eigenlijk niet genoeg.
Aan de ene kant was het wel beter dat we dat geld kwijt waren want nu hebben we ook een maand als echte gambianen geleefd in plaats van toeristen en om eerlijk te zijn waren dat de beste 4 weken van de hele reis.




Wat is het leukste wat je heb meegemaakt?

Er zijn heel veel leuke dingen die we hebben meegemaakt maar ook heel veel minder leuke dingen.
Het leukste vond ik toch wel dat we echt een paar goede vrienden erbij hebben en dat de mensen daar ons echt begonnen te waarderen.
Om wat we daar hebben gedaan en hoe we met de mensen om zijn gegaan.
Iedereen had heel veel respect voor ons en ik denk dat we best wel trots op ons zelf mogen zijn.

Wat is het meest bizarre wat je hebt meegemaakt? (ben je achteraf voor enorme verrassingen komen te staan?)

Het meest bizarre was toch wel dat ze die geit gingen slachten en ze dat aan ons lieten zien en we die later op ons bord kregen die ceremonie heeft toch wel behoorlijk wat indruk op me gemaakt.
Maar ook het binnenland heeft heel veel indruk op me gemaakt de mensen hebben daar echt bijna niks maar zijn allemaal zo vrolijk en blij dat ze gezond zijn en een familie hebben.

Wil je dit vaker gaan doen in de toekomst?

Ik wil wel vaker naar Gambia gaan ja of verre reizen maken maar dan niet voor 10 weken of dan moet het al met me vriendin zijn ;).
Want nog een keer 10 weken zonder haar ga ik niet reden denk ik.










Als je nog andere noemenswaardigheden kunt bedenken, ik hoor van je

Eenmaal thuis gekomen hebben me ouders een groot feest voor me gevierd dat zaterdag plaats vind.
Me vriendin had nog een kerstboom gekocht omdat ik dat allemaal heb gemist natuurlijk en er lagen nog een 20 aantal cadeau’s onder.
Verder moet ik zoals ik al zij nog wel even wennen aan de kou.
En ik heb alweer een brief gekregen van school dat er alweer 2 examens voor me klaar liggen volgende week dus dat wordt ook nog even flink aanpoten maar als ik me een beetje inzet moet dat vast en zeker lukken.
Dit was echt een hele goede ervaring en ik raad het iedereen aan als ze van avontuur en back to basic houden.
Hiermee sluit ik me reis af ik hoop dat iedereen een beetje genoten heeft van de verslagen en foto’s van de 10e week staan weer op me hyves.
ik wil iedereen nogmaals bedanken voor de sponsoring zonder dat was het echt niet gelukt.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

eerste reis

stage/vrijwillegers werk in gambia met stichting June

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

10e weekverslag

19 Januari 2011

9e weekverslag

12 Januari 2011

8e weekverslag

05 Januari 2011

7e week verslag

29 December 2010

6e reisverslag
mike

ikkah :D

Actief sinds 20 Okt. 2010
Verslag gelezen: 932
Totaal aantal bezoekers 9189

Voorgaande reizen:

17 November 2010 - 26 Januari 2011

eerste reis

Landen bezocht: