7e week verslag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van mike peetoom - WaarBenJij.nu 7e week verslag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van mike peetoom - WaarBenJij.nu

7e week verslag

Door: mikepeetoom

Blijf op de hoogte en volg mike

05 Januari 2011 | Gambia, Banjul

Heey beste vriendjes en vriendinnetjes we zijn weer het nieuwe jaar ingegaan.
De stoopiejs zijn alweer richting Nederland.
En Nik en ik zitten nog steeds in het oooow zo warme Gambia.
Beter nog terwijl ik dit verslag schrijf zit ik op het strand te genieten van het prachtige weer.

Woensdag hadden we nog vrij omdat Saikou nog in Sarakunda zat bij ze 2e vrouw.
Dus hebben we deze dag onze spullen verzameld en zijn we naar Kersering gegaan naar het compound.
De meiden in het compound hadden ons al verwacht dus ons bed was opgemaakt en er stond schoonwater klaar om mee te wassen.
We zijn maar even vroeg naar bed gegaan om goed uit te rusten.
Donderdag hadden we ook nog vrij dus zijn we bij ons vriend Delboy gaan zitten bij zijn fietsenverhuur en hebben we daar een beetje meegeholpen, en we zijn nog even wezen zwemen bij het Senegambia hotel.
Vrijdag moesten we weer aan de slag dus dat betekende vroeg je bed uit.
We zijn alleen de ochtend wezen werken omdat vrijdag de dag is dat iedereen in de middag gaat bidden.
We hebben vrijdag de laatste deur uitgehakt en een nieuwe geplaatst en aan de zijkant van de school de muur gestuukt.
Het stuken gebeurt wel op een grappige manier je pak gewoon een beetje cement gooi het van een afstand op de muur en aan het eind strijk je alles glad met een rei.
Als het mooi glad is teken je er lijntjes in zodat het net lijkt of het stenen zijn.

Na werk zijn we naar Boto gegaan om middag te eten rijst met fishstu.
Was zoals altijd fantastisch lekker.
Na het middag maal gingen we weer richting Kersering om ons voor te bereiden op het nieuwjaarsfeest.
Alle Gambianen waren erg enthousiast over het nieuwjaarsfeest het zou dan ook erg druk worden.
De straten werden afgezet en niemand mocht er langs op ons na want wij hadden zo ons connecties en wij konden rustig genieten van het Nieuwjaar.
De verschillende hotels zouden een wedstrijd houden wie het mooiste vuurwerk had.
Toen het eenmaal 12 uur was waren er in totaal 10 vuurpijlen de lucht in gegaan en dat was het Nik en ik stonden met verbazing te kijken dat hier voor de hele straat afgezet moest worden.
Dus wij hebben toen maar 2 flessen champagne laten knallen een met en een zonder alcohol voor de moslims onder ons.
En we hebben er een goed feest van gemaakt.

De volgende dag zijn we bij Saikou op bezoek gegaan naar ze compound
en zijn familie in Sekuta.
Na ons tapalapa (lokaal stokbrood) met ei en maggi zijn we met de dalassi lulu taxi die kant opgegaan.
Dalassi lulu taxi is een taxi die je op een punt langs de hoofdweg afzet voor 5 dalassi dalassi lulu is dus 5 dalassi.
Eenmaal aangekomen bij Saikou zijn compound was hij nog niet thuis.
En werden we vriendelijk opgevangen door zijn vrouw en de rest van de familie.
Na even gepraat te hebben met de familie kwam onze grote vriend binnen wandelen en heeft hij ons zijn hele compound laten zien.
Even later heeft hij ons zijn catalogus van gereedschappen laten zien die hij van een Nederlander heeft gehad.
Na nog wat foto’s werd er een grote schaal met benaching voor geschoteld waar we met ze allen van aten was er lekker benaching is rijst met vis en verschillende groenten.
De moeder van zijn vrouw liep daar ook rond en die wou met me trouwen na dat moment zijn we maar weg gegaan voordat het uit de hand liep.
Maandag zijn we weer aan het werk gegaan en zijn we begonnen met het stuken rondom de kozijnen van de deuren.
Het werk schiet al goed op we hebben nog 5 deuren die gestuukt moeten worden en geschilderd verder hebben we nog wat schilder werk bijvoorbeeld de waterborden en we moeten de bergingen nog opruimen en een ladder maken zodat we de waterborden kunnen schilderen.

Verder gaat het prima ben de dagen wel al aan het aftellen op dit moment nog 21 dagen.
Ik ben ook nog onderuit gegaan met me fiets dus me tenen liggen aardig open maar ook dat komt wel weer goed.

Verder wil ik iedereen nog een gelukkig nieuw jaar wensen.
En ik wil nog iedereen bedanken die de laatste tijd heeft gesponsord of nog gaat sponsoren en ik spreek jullie volgende week weer!

Groetjes uit Gambia!!!


  • 06 Januari 2011 - 11:48

    Demba (vh Martin S.):

    Van Demba (voorheen Martin Stoop)

    Zo Mike, ik ben weer wat bekomen van ons bezoek aan The Gambia. Ik begrijp dat je af en toe heimwee hebt, maar ik verzeker je, dat is bij aankomst op Schiphol wel weer gelijk over. Wat een kou en wat een weer....

    Een aantal verhalen heb ik ik voor mijn gevoel al honderd keer moeten vertellen. De ferry van Banjul naar Barra, met kamelen, fietsen, overbeladen pick-ups met daarop een gevulde doodskist, kippen aan touwtjes, sandalenmakers en dat allemaal op de oude Teso-veerboot van Texel.... Het mooie werk dat jullie verrichten op de school, jullie omgang met Gambianen enz. Vertellen is herbeleven. Ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen.

    Veel gestelde vraag aan mij. Is het daar veilig? Antwoord ja. Maar ik geef er wel gelijk jouw quote bij toen ik aan je vroeg: Is die Pam (een bekende van jullie)te vertrouwen ? Jij: tja, voor 70%. 70%? Antwoord: ja voor 70%, want iemand hier voor de volle 100% vertrouwen doe ik niet.
    Zo'n antwoord verwacht ik van je vader (zonder je vader tekort te doen). Niet van een 19-jarige. Over leerproces gesproken.......

    Ik weer verder hier in Hoorn, jij daar in The Gambia. En jij maakt weer wat mee lees ik.
    Versierd worden door een moeder? Is hier toch geen sprake van MILF-gedrag? Hoe zou dat er trouwens uit zien, zo'n kleine? Donker getinte huidskleur, sproeten uiteraard en prachtig kastanjegekleurd haar? Mmm.

    Verder dus genoten van het vuurwerk. 10 pijlen en 10 vingers. Moet kunnen.......

    En verder fietsen. Dat is vragen om moeilijkheden. In Jordanië heb ik meegemaakt dat ze een taxi aanhouden om 50 meter verderop bij een kiosk een pakje sigaretten te kopen. Lopen en fietsen staat daar gelijk aan pariagedrag. Je gaat toch niet....... Afijn, naast je vingers, dus nu ook die 10 tenen. Nu wordt het dus echt moeilijk tellen voor je.

    Tenslotte eet je voldoende. Ik droomde laatst van Benaching. Dat is inderdaad wel erg lekker. Het werd echter een nachtmerrie, toen in die droom plotseling Tijn opdook aan tafel, met de mededeling dat hij weer last had van Domoda..... Het stroomde zo van zijn bord over tafel en verzwolg geheel Kololi. Het was dat die professioneel ingestelde dame naast me, mij wakker maakte anders was ik zo met de Domoda van Tijn via de Atlantische Oceaan naar Braziilië gedreven.........

    Het gaat nu snel. Nauwelijks nog 3 weken te gaan. Ik heb genoten van jullie en jullie waarschijnlijk minder van mij. Maar wat dondert het. Klasse mannen en tot de volgende keer.

    ps. de groeten van Bert van der Vecht die morgen met de groep te wintersporten gaat ( koud, brrrrr, help) en van mijn PROFESSIONELE, wederhelft. Ook zij heeft bijzonder genoten van jullie in The Gambia.


  • 07 Januari 2011 - 18:58

    Huib:

    hey mike is het een beetje leuk daar ik hoop dat je snel weer thuis ben ik moet morgen voetballen op het hoeftoernooi de 1 e die maak ik voor jou succes daar en tot snel

  • 07 Januari 2011 - 18:58

    Huib:

    hey mike is het een beetje leuk daar ik hoop dat je snel weer thuis ben ik moet morgen voetballen op het hoeftoernooi de 1 e die maak ik voor jou succes daar en tot snel

  • 10 Januari 2011 - 11:40

    Je Moeder:

    He kanjer

  • 10 Januari 2011 - 12:00

    Je Moeder:

    He kanjer ,nu je tenen en scheenbeen weer open gehaald
    Jij heb ook altijd wat,het zal Jantje de boer niet wezen.
    Vergeet die malariapillen niet in te nemen hoor.
    jammer dat het vuurwerk wat tegen viel,maar jullie hebben toch een hele gezellige avond gehad,met al die vrienden die jullie daar gemaakt hebben
    ook leuk dat jullie op nieuwjaarsdag bij saikou in zijn compound op visite waren

  • 11 Januari 2011 - 20:57

    Mirjam:

    he mikie
    nog effes en dan ben je er lekker weer.
    het gaat nu echt hard hoor.hoop voor jouw ook.dewi kan denk ik ook niet wachten want toen ik haar sprak in de ah en zei dat je er bijna weer bent lachte ze van oor tot oor.kan het me goed voorstellen hoor ik zou rob al zou ik hem soms wel eens achter het behang willen plakken ook niet zo lang willen missen.nou neef houd nog ff vol en ik spreek je xxxxx tante mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

eerste reis

stage/vrijwillegers werk in gambia met stichting June

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

10e weekverslag

19 Januari 2011

9e weekverslag

12 Januari 2011

8e weekverslag

05 Januari 2011

7e week verslag

29 December 2010

6e reisverslag
mike

ikkah :D

Actief sinds 20 Okt. 2010
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 9197

Voorgaande reizen:

17 November 2010 - 26 Januari 2011

eerste reis

Landen bezocht: