5e weekverslag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van mike peetoom - WaarBenJij.nu 5e weekverslag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van mike peetoom - WaarBenJij.nu

5e weekverslag

Door: mikepeetoom

Blijf op de hoogte en volg mike

24 December 2010 | Gambia, Banjul

22-05-2010

Goede dag trouwe reisverslag lezers.
Het was weer een heftig weekje en is weer veel gebeurt beetje te veel voor 1 week eigenlijk.
Ik zal beginnen met de woensdag ik voelde me al een paar dagen niet egt lekker in me vel.
Dus besloot ik om even naar het ziekenhuis te gaan samen met Nel en Nik.
Daar werd een onderzoekje gedaan naar me bloed en urine.
Daaruit bleek dat ik malaria heb, op het moment dat de dokter het zij stond ik bestwel verstelt want zo slecht voelde ik me nou ook weer niet.
Dus kreeg ik medicijnen mee 8 pillen elke dag totdat de kuur af was en dan moest ik volgende week woensdag terug komen. (vandaag dus)

Nadat ik was bijgekomen van het bericht van me dokter zijn we naar het Senegambia Hotel gegaan omdat Nik zijn moeder die dag aan zou komen samen met ze broertje.
Na aankomst bij het Senegambia Hotel kregen we te horen dat het vliegtuig nog niet was aangekomen.
Dus zijn we even bij ons vriend Del boy oftewel Lamin gaan zitten die naast het hotel een fietsen verhuur heeft.
Na 15 minuutjes wachten kwam het busje vol Hollanders aan bij het hotel.
Dus hebben we Anja en Thijn even geholpen met het uitladen van de spullen.
Anja had ook nog een pakketje voor me mee van me ouders waar ik wel erg blij mee was kon ik goed gebruiken.

De volgende dag hadden we weer vrij gekregen dus hadden we mooi de gelegenheid om Anja en Thijn even de weg te wijzen ik gambia en zijn we naar verschillende plekken geweest zoals de Crocodilepool en nog wat meer dingen.
Vrijdags gingen Nik en ik naar school voor sportdag en Anja en Thijn gingen mee om de school te zien en de kinderen.
Aan hun gezichten te zien vonden ze het een bijzondere ervaring en de ze werden goed ontvangen door de kinderen.
Na het welkom gingen we even een potje voetballen Nik had ze eigen team samen met Thijn en ik had me eigen team samen met een van de leraren.
de strijd ging gelijk op de uitslag was dan ook 2-2.
Nel kwam ook nog eventjes langs bij de school aangezien ze die dag naar huis toe ging kwam ze even afscheid nemen en je zag egt dat ze heel veel om de school en de kinderen geeft want het werd aardig emotioneel allemaal.
Toen de school uit was moesten de kinderen nog even allemaal gezamenlijk bidden want het was kerstvakantie en ze waren dus een week vrij.
Die avond hebben we bij ons in bakau gegeten Chicken Yassa.
Samen met Anja en Thijn.
Die avond ontdekte we ook waarom ons geld zo snel achteruit ging maar ik zal niet door gaan tot op de details.
We zijn alleen niet zulke goede vrienden meer met Soleman.
Omdat we hem 2x hebben betrapt op het stelen van ons geld.

Zaterdag hadden we even goed uitgeslapen en even over het gedoe met Soleman nagedacht.
Toen we eenmaal goed wakker waren gingen we richting het Senegambia Hotel opzoek naar Nik zijn moeder.
Toen we haar zagen zitten bij het zwembad gingen we er even bij zitten.
Nik en ik wouden eigenlijk waterpolo spelen maar van Anja moesten we even wachten dus we merkte al dat er iets niet pluis was.
Na een tijdje te wachten verscheen er een grote schaduw en liep er wel een heel bekend persoon voorbij.
En daar stond hij dan in ze korte broek en ze hempiej de enige echte Meneer Stoop.
Eerste instantie konden we het niet echt geloven maar het was echt waar, hij stond grijnzend aan de kant van het zwembad.
En ze vrouw had alles op film.
Toen we over de shock heen waren zijn we toch nog even gaan waterpoloen

Volgende dag zijn we samen met meneer Stoop en ze vrouw opstap geweest.
Eerst zijn we naar Abouko Cattlemarket geweest waar ze allemaal geiten en andere beesten verkopen en slachten.
Het waren wel duizenden geiten en kippen en van alles.
We mochten alleen niet zien hoe het geslacht werd maar dat vond ik niet zo erg.
Na de cattlemarket zijn we naar Abouko National park geweest waar we verschillende dieren in het wild tegen kwamen zoals verschilende soorten vogels,aapjes,hagedissen,spinnen,schildpadden,bavianen,hyena’s, en noem maar op was wel erg leuk.
Toen we uit de bush bush vandaan waren geslopen zijn we naar bakau gegaan en hebben we even ons verblijf laten zien.
Daarna hebben we ze meegenomen naar de Crocodilepool waar wij ondertussen al 3 keer waren geweest.

Volgende dag moesten Nik en ik gewoon weer aan het werk in de kerstvakantie.
Was wel lekker rustig zonder die kinderen om je heen en we hebben die dagen ook veel kunnen doen.
We hebben maandags de deur uit de zijkant van de school gehaald bij de bergruimte en dat hebben we helemaal dicht gemetseld.
En aan de binnenkant van het klaslokaal hebben we een deur gemaakt naar de bergruimte toe zodat je er niet meer van buitenaf in kan maar via de binnenkant moet.
Ook hebben Nik en ik 2 ikea kasten in elkaar gezet voor in de klaslokalen.
Volgende dag zijn we weer vroeg te werk gegaan en hebben we een houten deur van een klaslokaal eruit gehaald en een stalen deur erin gezet en we hebben nog 1 kast in elkaar gezet.
Ok hebben Nik en ik de poort gemaakt want die kon niet meer goed dicht dus hebben we aan de onderkant een verhoging gemaakt van beton met buisjes erin zodat de poort weer normaal dicht kan.
De dag daarop hebben we nog een deur vervangen en dat was het wel weer voor deze week.
We hebben vrij gekregen tot maandag dus dat betekent dat we een lekker lang weekend hebben en morgen gaan we nog even opstap met meneer Stoop want die gaat vrijdag alweer naar huis.

Dat was het alweer voor deze week en volgende week ben ik er weer met een nieuw verhaaltje fijne dag/avond en graag tot ziens!

Ow en je kan altijd Sponsoren!
Groetjes uit de rimboe!


  • 25 December 2010 - 09:43

    Tom:

    mooi verslag weer mike!
    je mist wel allerlei mooie dingen hier maar het zal ook een mooie ervaring zijn daar. :-)
    Alvast een prettig kerstfeest gewenst, als jullie dat daar nog vieren :P
    en een gelukkig nieuw jaar!

  • 26 December 2010 - 22:10

    Mirjam:

    he mike
    we zijn net terug van het kerstdiner bij huize peetoom.we hebben heeeerlijk gegeten.de voorgerechtjes van dewi waren super lekker en ook het hoofdgerecht van je vader was perfect we zitten nu dan ook echt uit te buiken want we hebben natuurlijk weer veels te veel gegeten.we hebben je wel gemist hoor maar natuurlijk hebben we het op zo"'n avond vaak over je .zo heeft oma aan rony geprobeerd uit te leggen waarom ze je briltje snortje noemt.ik denk dat rony het nu nog niet snapt maar eerlijk gezegt ik ook niet hahaha.
    nou lieve neef hou je goed drink genoeg en dan bedoel ik natuurlijk water.....en we spreken elkaar snel weer xxxx tante mir

  • 28 December 2010 - 16:26

    Jan & Marja:

    Ha die Mike. Even een berichtje uit het Heiloose. Gisteren hebben we de trouwdag van opa en oma Peetoom bij jouw ouders gevierd. Was erg gezellig . Jammer dat jij en Nick (die werken moest) er niet bij waren. Oma had het ook naar haar zin en heeft het lekker lang vol gehouden. We genieten nu van een weekje vakantie en houden je in de gaten. Groeten: Jan Marja en de kinderen.

  • 28 December 2010 - 16:57

    Je Moeder:

    he mike
    zoals je hier boven lees hebben we weer een druk weekend achter de rug .
    was erg gezellig en de voor gerechten van dewi waren uitstekend
    je gaat deze week naar de compound van tineke .
    ik hoop dat dat jullie ook goed zal bevallen.
    Je heb weer een fantastisch verslag geschreven.
    je maak daar erg veel mee ,erg leuk dat je mentor langs kwam
    Mike alvast een gelukkig nieuw jaar
    xxxxxxxxxxxxxxxxje moeder

  • 28 December 2010 - 17:11

    Pa:

    he kerel
    Is het nog een beetje vol te houden in het Gambiaanse. Hier genieten we nog even van de laatste week vakantie.
    Het was weer een druk weekje afgelopen week maar dat geld voor jou ook heb ik gelezen.
    Je bent al zo vaak bij die krokodillen geweest dat ze al naar je toe komen lopen als jullie daar weer zijn denk.
    Leuke foto's ook van alles wat daar zo een beetje leeft. wil je voortaan niet meer midden in de nacht sms'en je moeder kreeg bijna een hartaanval.
    Zoveel tijdverschil zit er toch niet tussen Gambia en Nederland dacht ik. Nou het is nu aftellen totdat je weer thuiskomt
    ,ik hoop dat ook het avontuur in de compound gaat lukken.
    Ik heb nog nagedacht over wat je sms'te en ik zal er op school over gaan praten maar ik beloof niets.
    Mike dan wordt het de groeten terug uit de rimboe.
    Ik mis je nog steeds dat gaat niet over jammer genoeg tot je volgende verslag.
    xxpapatjoelo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

eerste reis

stage/vrijwillegers werk in gambia met stichting June

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

10e weekverslag

19 Januari 2011

9e weekverslag

12 Januari 2011

8e weekverslag

05 Januari 2011

7e week verslag

29 December 2010

6e reisverslag
mike

ikkah :D

Actief sinds 20 Okt. 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 9190

Voorgaande reizen:

17 November 2010 - 26 Januari 2011

eerste reis

Landen bezocht: