eerste indruk - Reisverslag uit Banjul, Gambia van mike peetoom - WaarBenJij.nu eerste indruk - Reisverslag uit Banjul, Gambia van mike peetoom - WaarBenJij.nu

eerste indruk

Door: mikepeetoom

Blijf op de hoogte en volg mike

02 Februari 2010 | Gambia, Banjul

ik ben hier nu 4 dagen.
we hebben een goede vlucht gehad.
erg leuk e eerste keer vliegen.

we hebben niet zo een goede verbinding hier dus vandaar dat mensen mij soms niet kunnen bereiken.

de mensen hier zijn erg vriendelijk en behulpzaam.
en we hebben een moi appartemntje in kolloli.
over een paar daagjes gaan we naar een guesthouse ziet er ook alemaal erg mooi uit.

dat we aankwamen stond er niemand ons op te wachten dus hadden we een probleempje gellukig was nik zijn vader mee met ons en zijn we veilig aangekomen.
de armoede is duidelijk te merken al heb je aan de kust wel erg veel toerisme.maar zodra je een beetje het binnenland inga merk je het wel.

we hebben een gambiaanse jongen ontmoet solamon het suikerkindje van nik zijn vader hij laat ons heel gambia zien en is hier erg populair.
we zijn met hem mee geweest naar zijn compound geweest en we komen net bij ze familie vandaan waar je de armoede duidelijk kan merken.
de mensen zijn hier wel allemaal erg vrolijk en we zijn hier in goede handen.

verder kan ik nog geen fotos erop zetten dus dat moet een andere keer.
zondag gaan we rond de tafel met stichting June over de werkzaamheden.
tot die tijd kunnen we nog even het land bekennen.

we hebben het hier dus prima naar ons zin alhoewel ik het thuisfront wel erg mis :P

groetjes uit Gambia !

• 20 November 2010 - 16:17

Rowan:

Leuk man, goed om wat van je te horen :D
    veel plezier

• 21 November 2010 - 00:09

Anja:

Hé Mike,

Fijn dat je even een verslagje hebt gemaakt. Ik zou het fijn vinden om van Nik ook iets te lezen en/ of horen. Geef hem van mij even een dikke knuffel en een schop onder zijn kont zodat hij even contact met me op neemt. Veel plezier en groetjes van Nik zijn moedertje

• 21 November 2010 - 10:05

Anja, Nico En Bart:

Hoi Mike,
    Goed om te horen dat jullie goed aangekomen zijn.
    groeten en suc6

• 21 November 2010 - 13:30

Kees En Helen:

Hoi Mike,
    goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Ja dit is anders dan thuis.
    Je schrijft dat je nu nog tijd heb om het land te verkennen, dat wordt vast een bijzonder ervaring en daarna wordt het dus bouwen.
    We wensen jou veel succes, gezondheid en ervaring toe.
    we blijven je volgen,
    groetjes van je Peter en Meter

• 22 November 2010 - 11:48

Sander En Fleur:

Heey Mike leuk dat je het er naar je zin hebt en dat je een goede vlucht heb gehad:D we houde je vanuit hier in de gate:P
    Succes daar!

Groeten, Sander en Fleur

• 22 November 2010 - 13:59

Martin Stoop:

Hé gelukkig een bericht. Niet dat ik verwacht dat jullie gelijk in 7 sloten lopen, maar toch... Ik ben het overigens met Nik zijn moeder eens, geef hem knuffel en vervolgens van mij ook een even een kleine.... Ik heb tot nu toe een sms gehad. Ik dacht van Nik, maar jouw schrijfstijl mag er ook zijn!
    En al veel bekijks daar? Je weet wel wat ik bedoel.
    Mannen, doe voorzichtig aan. Ben blij dat jullie zo hartelijk zijn ontvangen, maar blijf wel goed op letten hé!
    Hoop snel weer een reactie van jullie te vernemen en een paar plaatjes. Tot snel

• 23 November 2010 - 10:28

Gerrit,Frenk&Boeris:

hej mike even een vraagje van onze kant, staat jullie spellingcontrole op afrikaans? haha
    maar jammer dat er nog geen foto's van jullie samen zijn.
    Is nik een beetje lief voor je?
    nou veel plezier nog ik wens je een goede reis

m.v.g.
    CEO keez&co Gerrit Mars

• 23 November 2010 - 11:18

Je Moeder:

Hey mikiej,

We missen jou hier natuurlijk ook maar zijn blij dat je het naar je zin hebt
    De eerste dag mee met st June was een bijzondere ervaring heb ik gehoord
    veel succes daar geniet ervan
    En een dikke knuffel van ons allemaal

• 23 November 2010 - 11:43

Nick:

Jooi broertje, ik hoorde dat je vandaag de eerste dag echt aan de bak moet. Lukt dat een beetje? Zal wel zweten zijn denk? Heb je eigenlijk al wat mooie plaatjes geschoten? Hier in Egmond ist wel rustig zo. Iedereen is heel benieuwd hoe het met je gaat.
    In ieder geval suc6 met bouwen, rustig aan. Doe iedereen de groeten daar. Je broer.

• 23 November 2010 - 16:28

Je Vadertje:

morrie kerel
    Alles goed daar hoor ik.
    Het is hier anders verdomde rustig zonder jou.
    Het gaat morgen sneeuwen ze voorspellen 15 centimeter sneeuw.
    stelletje halve en 8 graden vorst.
    Dus jullie treffen het daar in die hitte.
    Hier is het weer afzien ha ha.
    hopelijk horen we weer snel even wat van jullie hou je taai
    groetjes Papetjoelo

• 24 November 2010 - 17:05

Tom:

Lekker hoor Mike! Lijkt erop dat je het wel prima naar je zin heb daaro in Gambia. Maar ja, je heb natuurlijk ook goed leesmateriaal mee ;).
    Ik hou je berichten in de gaten!

Groetjes Tom

Ps. Je mist wel echt wat... het is de afgelopen dagen top surfweer geweest ;)

• 25 November 2010 - 08:32

Mirjam:

he mike
    hoe is het daar?
    je mist hier niks hoor koud en ze verwachten sneeuw brrrrrrr
    smeer jij je maar goed in.
    je hebt wel een leuk feesie gemist hoor het was erg gezellig maar ja volgende keer beter.nou dikke kus van je tante mir xxx

• 28 November 2010 - 20:16

Moeder:

hoi schat
    ik heb je mailtje naar nick en rowan gelezen
    erg leuk maar let je wel op dat je niet beroofd wordt
    wij zijn net terug uit terschelling
    met nico en karin het was heeeel gezellig maar koud daar en sneeuw
    we zijn natuurlijk ook weer naar hessel geweest zeer gezellig en druk
    en we hebben ook heerlijk gewandeld
    let goed op jezelf jongen en kijk goed uit wat je doet
    dikke zoen van ons allemaal xxx